Na afloop van het oefenduel van ADO Den Haag tegen het Griekse OFI Kreta verlengde YOCERA het contract met ADO Den Haag en is daarmee voor het vijfde jaar op rij naamgever van het KYOCERA stadion.
Foto’s: Sander de Hollander
KYOCERA is sinds 2010 de naamgever van het stadion van ADO Den Haag in het Forepark. Vanaf april 2011 staat de 48 meter lange lichtreclame met de stadionnaam op het dak. KYOCERA heeft destijds bewust gekozen voor led-technologie, waardoor de lichtreclame slechts 4 kW verbruikt.
Jaarlijks rijden er 160 miljoen auto’s langs het stadion. Dit biedt KYOCERA uitstekende mogelijkheden voor het verder verhogen van haar naamsbekendheid. Etienne Hendriks, managing director KYOCERA Document Solutions Nederland: ,,Wij geloven in deze samenwerking. De afgelopen jaren is onze naamsbekendheid landelijk gezien gestegen met 25%. In de regio Den Haag ligt dat percentage nog veel hoger. Daarom willen wij dit partnerschap graag continueren. Wij zijn ook trots wat wij met ADO bereikt hebben. Ook het WK hockey heeft voor ons duidelijk vruchten afgeworpen.”
Kyocera is ook maatschappelijk partner van ADO Den Haag. Hendriks: ,,Dat vinden wij ook belangrijk. Vooral de Blindentribune vind ik een bijzonder goed initiatief. Ook zijn wij in een afrondende fase om weer shirtsponsor te worden bij de ADO-vrouwen.”
Vervolgens werd het contract ondertekend dor Hendriks en namens ADO Den Haag, door commercieel manager Peter Berg onder toeziend oog van hoofdtrainer Henk Fraser: ,,Wat belangrijk is voor de club, is ook belangrijk voor de spelers.”
© Haaglanden Voetbal