Afgelopen donderdag vond de finale van FC Vers plaats op de KNVB Campus in Zeist. FC Vers is een initiatief van de KNVB, samen met een aantal grote partners waaronder Coca Cola, AH, Sligro en Heineken 0.0%, om een gezond en verantwoord aanbod te brengen in de Nederlandse (voetbal)kantines.
Vanuit de voorrondes waren zeven verenigingen genomineerd om ‘FC Vers vereniging’ te worden, waaronder FC Zoetermeer. Dit houdt in dat een club drie jaar lang op zowel organisatorisch als financieel gebied uitgebreide ondersteuning krijg vanuit de KNVB FC VERS.
FC Zoetermeer had een FC Vers-team samengesteld en dit team reisde donderdagavond af naar Zeist. De finalisten moesten alle een pitch geven aan een driekoppige jury: Jean-Paul Decossaux, Directeur Commercie KNVB, Marjan Bolthuis, Manager Gezonde Omgeving en Publiek en Jacco Rozenberg, Service en Keuken Chef KNVB Campus, waarbij de jury ervan moest worden overtuigd dat FC Zoetermeer de perfecte FC VERS-kandidaat was. Na zeven zeer verschillende pitches en een kort juryberaad maakte Jean-Paul Decossaux de drie winnaars bekend waarvan FC Zoetermeer er één was.
Deze prijs is een erkenning voor de club en betekent een volgende stap in de ontwikkeling van de vereniging en past in het ingezette beleid om FC Zoetermeer op de kaart te zetten. Een compliment voor de vrijwilligers van FC Zoetermeer, die samen met het bestuur binnen een kort tijdsbestek een geweldige pitch in elkaar hebben gezet!
© Haaglanden Voetbal