Na ruim drie jaar zal in de zomer van 2025 de naam van Bingoal op het stadion van ADO Den Haag verdwijnen en zal de club afscheid nemen van de huidige naamgever van het stadion.
Met miljoenen automobilisten die zich jaarlijks langs het Prins Clausplein en dus het stadion bewegen, en landelijk bereik als strategisch partner van ADO Den Haag, zijn de doelstellingen voor Bingoal behaald en biedt het dak straks ruimte voor een potentiële nieuwe naamgevend-partner.
Einde
Met het afscheid van Bingoal komt er een einde aan een samenwerking van drie jaar. Tijdens deze periode heeft Bingoal zich op meerdere manieren ingezet voor de club, waaronder het versterken van de beleving tijdens de thuiswedstrijden, aldus ADO Den Haag op haar website.
Kans
Nu de samenwerking met Bingoal ten einde loopt, biedt dit een unieke kans voor een nieuwe partner om haar naam te verbinden aan het stadion en de club ADO Den Haag. Met de ligging aan het Prins Clausplein is het stadion bijna letterlijk de toegangspoort tot Den Haag en een landmark in de randstad. Daarnaast is het stadion één van de duurzaamste stadions in het Nederlandse voetballandschap. Met 2900 zonnepanelen op het dak is het goed voor zo’n 600.000 kWh opgewekte stroom op jaarbasis. Het is een aantal jaar geleden mede de basis geweest op weg naar een duurzaam stadion en mede de grondslag van onze duurzaamheidsparagraaf binnen #ADOgroen.
Kloppend hart
Naast al deze mooie initiatieven is het stadion het kloppend hart van de club en een ontmoetingsplaats voor alle lagen van de samenleving. Niet alleen tijdens de thuiswedstrijden die worden gespeeld in het stadion, maar ook gedurende alle andere dagen van het jaar als evenementenlocatie voor kleine en grote evenementen. Daarnaast draagt het stadion als locatie bij aan het opleiden door middel van het faciliteren van leerplekken via scholen en universiteiten.
ADO Den Haag is drukdoende met de opvolging van een nieuwe naamgevend partner.