Drie spelers ADO Den Haag mogen op huurbasis uitkijken naar andere club

Technisch directeur Mark Wotte heef een drietal spelers uit de selectie van ADO Den Haag laten weten, dat zij – op huurbasis – mogen uitkijken naar een andere club. Jari Vlak, die een vertrekwens heeft, wordt wel aan zijn contract gehouden.

Het drietal dat naar een nieuwe uitdaging mag uitkijken is: Taneli Hämäläinen, Elias Mohammad en Finn de Bruin (foto). De laatste kan overigens zijn contract bij ADO Den Haag verlengen en wordt dan verhuurd. Voor De Bruin is het beter als hij dit seizoen meer speelminuten gaat maken, eventueel bij een andere club. Over Hämäläinen en Mohammad zegt Wotte in het AD: “Zij zijn niet vanuit Zweden en Finland naar Den Haag gekomen om op de bank te zitten.’’ Bovendien zou het (tijdelijke) vertrek van het drietal weer mogelijkheden geven om versterkingen binnen te halen.

Houwaart

Maikey Houwaart, die aanvankelijk transfervrij vertrok, is toch weer terug bij ADO Den Haag. Hij tekende een overeenkomst tot medio 2026 met een optie voor nog een seizoen. Hij gaat dit seizoen wel op huurbasis spelen bij Tweede Divisionist Excelsior Maassluis, waar hij in de voorbereiding al actief was.

Balentien

Tenslotte heeft ook Cheveyo Balentien een nieuw, verbeterd, contract voorgelegd gekregen, maar zijn zaakwaarnemer wacht nog op een bericht van Paris Saint-Germain, waar hij een week op stage is geweest. Naar verluidt wordt daarover eind deze week meer duidelijk. ADO Den Haag wil de talentvolle aanvaller in ieder geval graag behouden.