De 24-jarige spits Sil van Ooijen (foto) had nog een lopende verbintenis tot 2026 bij FC ‘s-Gravenzande, maar kiest bewust voor een langer verblijf bij de club, waar hij speelt sinds 2022.
Van Ooijen kwam als 21-jarig talent naar het Juliana sportpark en heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een belangrijke speler in het eerste elftal. In het afgelopen seizoen in de Derde Divisie scoorde hij maar liefst zeventien doelpunten.
Dreiging
Van Ooijen staat bekend als een veel en makkelijk scorende spits. Hij is sterk in de duels, heeft een krachtig lichaam en is gevaarlijk met het hoofd. Daarmee is hij een constante dreiging voor iedere verdediging. Zijn aanwezigheid in de zestien zorgt vaak voor onrust bij de tegenstander en zijn werklust en karakter maken hem ook buiten het strafschopgebied waardevol voor het team.

De in Hoek van Holland woonachtige Van Ooijen voelt zich helemaal op zijn plek binnen de club. “Ik heb het hier super naar mijn zin, de sfeer is goed, het vertrouwen is groot en ik kijk ernaar uit om de komende jaren samen verder te groeien.” Ook de club is blij met zijn keuze. Namens de TC laten Dirk Valstar en Ron van Meerten weten: “Sil is een spits zoals je die graag in je team hebt. Hij scoort veel, is fysiek sterk en altijd gedreven. Zijn ontwikkeling sinds zijn komst is indrukwekkend en we zijn blij dat hij zich langer aan ons bindt.”
(Foto’s: FC ‘s-Gravenzande)













