Senna Westerveld gaat naar verluidt tekenen bij ADO Den Haag

De 19-jarige Senna Westerveld (foto) vertrekt bij Vitesse. De jeugdspeler, afgelopen seizoen uitkomend in de O19 van de Academie van de Arnhemse club, tekent naar verluidt spoedig een tweejarig contract bij ADO Den Haag. Al zouden meer clubs achter de talentvolle speler aanzitten.

Afgelopen zaterdag maakte Senna Westerveld al een prima indruk als stagespeler bij ADO Den Haag O21 in de oefenwedstrijd op Varkenoord tegen sc Feyenoord, een duel dat in een 2-2 gelijkspel eindigde.

Senna Westerveld was bij beide Haagse treffers betrokken. Hij bracht in de 28e minuut de 0-1 op zijn naam. Als enige reageerde hij op de hoog voor het Rotterdamse doel geplaatste bal uit een vrije trap van Giovanny de Pina. Exact op het goede moment rende hij voorbij de muur van Feyenoorders en kopte de bal vrij achter doelman Maarten de Fockert.

Voorbereiding

Vlak voor rust forceerde Westerveld een doorbraak na een afgeslagen hoekschop van Feyenoord. Bo van der Gaag bood als enige achtergebleven Rotterdammer nog wel enig weerwerk. Echter, Westerveld trotseerde het fysieke verzet, slaagde erin de bal vrij te krijgen en baande zich een vrije doortocht richting het Rotterdamse doel. In het strafschopgebied schoof de proefspits de bal naar de meegekomen De Pina, die de 0-2 binnenschoof.

De jeugdspeler verlaat Vitesse met pijn in zijn hart liet hij in een interview met De Gelderlander weten.

 

Lees verder