Ook voor Westlandia start zaterdag de competitie in de Vierde Divisie B. De formatie van trainer Maurizio Ceccucci (foto) kende een stroeve start van de voorbereiding, maar voelt dat zijn ploeg nu klaar is voor de strijd om de punten.
Tekst: Ton Beije
Westlandia begint zaterdag om 15.30 uur voor eigen aanhang op De Hoge Bomen. Tegenstander is SHO uit Oud-Beijerland. Even bijpraten met de Westlandia-trainer.
Hoe kijk je terug op de voorbereidingsperiode?
“Het was een stroeve start, maar een prima einde. Zo is het in het kort samen te vatten.”
Heb je het gevoel dat de ploeg klaar is voor de competitiestart. Waar baseer je dat op?
“Ja, dat gevoel heb ik zeker. Er is goed getraind, de groep is met een aantal nieuwe gezichten en jeugdspelers in een zeer korte periode naar elkaar toegegroeid.”
Als je je huidige selectie afzet tegen die van vorig seizoen, wat zeg je dan?
“Dan zeg ik, dat ik blij ben met de ontwikkeling van de doorstroming van onze jeugd. Sten Jansen, Jur Dathijn, Given Baven en Cas va Ruijven zijn doorgeschoven alsmede een aantal spelers (jonger dan 19) die door zijn geschoven naar de Onder 21. Met de komst van een viertal jongens van buitenaf denk ik, dat wij completer zijn dan afgelopen seizoen.”
De eerste opponent is SHO. Hoe goed ken je die tegenstander?
“Eigenlijk niet zo goed. Ik heb toevallig de nacompetitiewedstrijd gezien tegen VELO, maar dat is al een tijdje terug.”
Altijd lekker om te beginnen met een thuiswedstrijd?
“Het is zeker altijd lekker om te beginnen met een overwinning.”
Bij de start van de competitie, zijn er toch nog spelers die niet inzetbaar zijn?
“Ja helaas wel, Tristan Croes, Sem Nijbakker en Santiamo van de Graaf zijn geblesseerd.”













