Oud-ADO Den Haag speler Thom Haye (foto) heeft dinsdag een contract getekend bij Persib Bandung, de Indonesische landskampioen van 2025. De 30-jarige Haye, die na zijn vertrek eind afgelopen seizoen bij Almere City FC clubloos was, tekende een contract voor twee jaar bij de club uit West-Java.
Tekst: Peter Petit
De naam van de zesvoudig international van Indonesië werd al lange tijd in verband gebracht met de ploeg uit Bandung. De Amsterdamse middenvelder had van de zomer nog wel een gesprek met NAC, één van de andere teams waar Haye in het verleden voor uitkwam, maar al spoedig bleek dat men in Breda niet op een terugkeer van Haye zat te wachten.
‘Nederlands getint middenveld’
Persib Bandung is tevens de gewezen club van oud-ADO Den Haag-speler Nick Kuipers, die inmiddels een transfer heeft gemaakt naar Dewi United. Met de eveneens uit Amsterdam afkomstige Marc Klok krijgt het middenveld van ‘De Blauwe Prins’, zoals de bijnaam van Persib Bandung luidt, nu een wel heel Nederlands tintje.
Naast Haye contracteerde Persib ook de Italiaanse verdediger Frederica Barba.
(Foto: Orange Pictures)













