Ibrahim Faik met Oranje O17 gelijk tegen leeftijdgenoten van België

Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar heeft het tweede en laatste vriendschappelijke duel in Escharen van deze week met 0-0 gelijkgespeeld. In de ploeg van KNVB-coach Gillian Justiana mocht Ibrahim Faik – ex-Westlandia, nu Feyenoord-jeugd – in de basis starten.

Oranje O17 was een groot deel van de wedstrijd de bovenliggende partij, maar slaagde er niet in om dit verschil in doelpunten om te zetten. In tegenstelling tot de ontmoeting van zondag tegen Denemarken, die met 5-3 werd gewonnen.

Coach Justiana bracht tegen België bijna een compleet nieuw team het veld in om iedereen in actie te kunnen zien richting de EK-kwalificatie. Ibrahim Faik werd na 65 minuten gewisseld voor Tim de Koning.

Vervolg

De EK-kwalificatie start voor Onder 17 op 11 november tegen Albanië. Daarna volgen duels tegen Kazachstan en Kroatië. Om optimaal voorbereid te zijn, komt de ploeg volgende maand opnieuw bij elkaar voor oefenduels tegen de Verenigde Staten en Portugal in het Spaanse Pinatar.