Eerste Haags Trainerscongres: ‘Goede organisatie en ruime keuze aan gastsprekers’

Op 19 september organiseerde WSDH (Werken aan Sportstad Den Haag) het eerste Haags Trainerscongres. Een avond waarin trainers, bestuurders en andere vrijwilligers kennis konden ophalen en andere trainers ontmoeten.

Met de komst van zes gastsprekers waren alle deelnemers verzekerd van een avond vol met nieuwe inzichten. De thema’s varieerden van pedagogiek en mentale weerbaarheid tot data of beleid in de sport. Door dit gevarieerde programma probeerde WSDH met het Haags Trainerscongres iedereen te boeien. Kijkend naar het deelnemersveld was de organisatie tevreden om te zien dat zoveel verschillende sporten en verenigingen op deze avond naar het Zuiderpark waren gekomen. Naast voetbal, hockey en turnen waren ook sporten zoals atletiek, boksen, rugby, korfbal en zwemmen vertegenwoordigd.

De sprekers en onderwerpen waren:

  • Arnoud Jonker over pedagogisch handelen;
  • Albert van der Dussen met een inkijk in de ADO-jeugdopleiding;
  • Tom Stevens over data in de sport;
  • David Weersma over mentale weerbaarheid;
  • Patrick Woerst over scannen & awareness;
  • Marco Neuvel over een meerjarenplan in de sport.

(Foto’s: WSDH)

Lees verder