vv Naaldwijk neemt afscheid van drie oud-gedienden die stoppen met voetbal

Zaterdag aanstaande speelt het eerste elftal van vv Naaldwijk – tegen Die Haghe – haar laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Traditiegetrouw neemt de club dan ook afscheid van de spelers die stoppen. Dit jaar zijn dat er drie: Jordy van Calsteren, Dennis de Groot en Tim Zwinkels. Deze dertigers geven nu de voorrang aan hun gezin.

Jordy van Calsteren (foto in wit shirt) groeide op in een rood-wit gezin. Na omzwervingen bij Westlandia en FC ’s-Gravenzande belandde hij in 2017 bij Naaldwijk. Daar speelde hij tot dit seizoen in het eerste elftal waarna blessures hem belemmerden en hij niet veel wedstrijden meer kon meedoen. Hij was vele jaren aanvoerder van het eerste team en toonde zich zowel in als buiten het veld een ware leider.

Ook Dennis de Groot kwam op latere leeftijd bij vv Naaldwijk, na eerder bij VELO en Verburch te hebben gespeeld. Als centrale verdediger en later ook als controlerende middenvelder was hij jarenlang een belangrijke schakel in het team. Naast actief te zijn als voetballer was hij ook een aantal jaren jeugdcoördinator. Van de overkant van de sloot (Westlandia) kwam in 2020 Tim Zwinkels naar de vereniging. Met zijn tomeloze energie en werklust leek hij al snel een aanwinst te zijn. Als aanvaller wist hij regelmatig zijn goaltje mee te pikken. Zijn basisplaats in de door gewonnen Naaldwijk gewonnen promotiewedstrijd tegen Dilettant vorig seizoen, was zeker een hoogtepunt.

Lees verder