4e Divisie B |  Westlandia pakt nipte winst en definitief ticket voor vierde divisie voor volgend seizoen

Westlandia deed het prima in Rotterdam door gastheer XerxesDZB met 1-2 te kloppen. Na een 1-1 stand bij rust pakte de formatie van vertrekkend trainer Maurizio Ceccucci niet alleen een verdiende 1-2 overwinning, maar ook de zekerheid, dat de ploeg definitief volgend seizoen weer mag uitkomen in de Vierde Divisie, dan onder leiding van de van TOGB overkomende trainer Jonathan Jonk. Ceccucci hoopt bij zijn nieuwe club Scheveningen nog in de Derde Divisie te kunnen starten.

Tekst: Ton Beije

Westlandia was al in de eerste minuut gevaarlijk, maar een schot van Freek van Eijk ging maar nipt voorlangs. Vier minuten later was Dinand Kuhn dicht bij een treffer. Zijn knappe volley werd echter ternauwernood door de doelman XerxesDZB tot hoekschop verwerkt. Vervolgens kreeg Westlandia na een minuut of tien vier hoekschoppen op rij te nemen. Het leek wachten op de 0-1, maar na een half uur spelen was het juist XerxesDZB dat de leiding nam uit een hoekschop: 1-0.

Lang konden de Rotterdammers niet genieten van die voorsprong, want twee minuten later gaf het scorebord al de 1-1 stand aan. Via een verdediger van XerxesDZB scoorde Freek van Eijk de gelijkmaker: 1-1. In de slotfase van de eerste helft pakte de thuisploeg weer het initiatief. Meer dan twee prima kansen leverde het echter niet op en brak de rust na een goede eerste bedrijf van Westlandia dus met 1-1 aan.

Geen mutaties

Trainer Maurizio Ceccucci had in de rust geen aanleiding gezien om een wijziging in zijn basiself aan te brengen en dus stonden dezelfde elf spelers ook na de doelwisseling op het veld. Een schot van Freek van Eijk na zes minuten werd gered door de doelman van de bezoekers en bij Westlandia bracht goalie Bryan Janssen redding bij een inzet van Rotterdamse kant na ruim een uur spelen. Vlak daarna de eerste wissel aan Westlandia-kant. Ismail Afellah (foto) kwam binnen de lijnen voor Dinand Kuhn.

Vrije trap

Vlak na zijn invalbeurt leek Afellah gevaarlijk te worden, maar hij werd neergelegd. De scheidsrechter besliste dat het geen ‘doorgebroken speler’ betrof en hield het bij geel en een vrije trap voor de gastheren. Niet lang hierna haalde Efellah zijn revanche, want hij schoot de bal uit een vrije trap hard in de bovenhoek: 1-2.  Vervolgens weer de nodige wissels aan Naaldwijkse kant. Eerst ging Sten Janssen eruit  voor Marius van Mil en vlak voor tijd nog drie invallers erin bij Westlandia.  Romano van der Stoep, Desley Bransen en Freek van Eijk verlieten het speelveld en voor hen mochten nog minuten maken Sem Nijbacker, Delano Kolmus en Imran Yildrim. In de slotminuut een goede kans voor invaller Marius van Mil, maar de doelman van XerxesDZB stond succes in de weg. Na vijf minuten extra tijd floot de arbiter voor de laatste maal en wist Westlandia dat het officieel weer een ticket heeft voor de Vierde Divisie volgend seizoen. Volgend weekend de laatste competitiewedstrijd, thuis om 16.00 uur tegen VOC.

Lees verder