Warming-up 4e Divisie B: Rob de Lange (VUC): “Met opgeheven hoofd de Vierde Divisie uit”

VUC speelt volgend seizoen in de eerste klasse. Na de 3-5 nederlaag bij Halsteren was de degradatie een feit. Zaterdag speelt VUC haar laatste wedstrijd in de Vierde Divisie, met aan Het Kleine Loo een leuke tegenstander, HBS. “Laten we er een mooi slot van maken”, zegt VUC-trainer Rob de Lange (foto).

Na het verlies tegen Halsteren was het definitief voorbij voor VUC.

Rob de Lange: “We hebben tot het laatst geloof en hoop gehouden dat we misschien nog de nacompetitie konden halen. Ook tegen Halsteren speelden we zeker niet slecht, maar we gaven de doelpunten weer te gemakkelijk weg. Dan moet je realistisch zijn en hebben we deze competitie gewoon te weinig resultaat gehaald.”

Hoe kijk je terug op het seizoen?

“We hebben wel erg veel tegenslag gehad. Ik loop nu al een tijdje mee, maar ik heb het niet eerder meegemaakt dat mijn spelers zo veel blessures hadden. En het waren soms nog vreemde blessures ook, een ontstoken schaambeen, twee keer een gebroken hand…

Als je het niet van dichtbij hebt meegemaakt, denk je misschien dat ik weer zo’n trainer ben die zich achter blessures verschuilt. Maar het was écht ongelooflijk. Neem bijvoorbeeld twee belangrijke jongens, Roderick Meinema en Vincent Romeijn, die waren het hele seizoen geblesseerd. En dan miste ik ook nog geruime tijd veel andere basisspelers, Quinten van der Kraaij, Andani Ollie, Frank de Lange, Roy Speelman… Je verzint het niet. Het is ook een waarschuwing voor de club. Er moet bij VUC echt aan een sterk tweede elftal en een Onder 23 worden gebouwd om zulke tegenslagen te kunnen opvangen.”

En dan zaterdag nog tegen HBS…

“Dat wordt een soort zomeravondwedstrijd. Ook voor HBS staat er niets meer op het spel. De weersvoorspellingen zijn goed. Laten we er een mooi slot van maken. Ik kan mijn spelers niets verwijten, er is tot op het laatst keihard geknokt. We zijn ook maar twee keer echt weggespeeld, Jodan Boys-uit en Poortugaal-thuis. Ik ben trots op de jongens. We gaan met opgeheven hoofd de Vierde Divisie uit.”

Lees verder