Thom Haye (foto), speler die in het verleden ook voor ADO Den Haag uitkwam, is met zijn huidige club in Indonesië, PERSIB Bandung, landskampioen geworden. In het kampioensduel met Persijap Jakarta kwam de ploeg van Haye weliswaar niet verder dan een 0-0 gelijkspel, maar dit resultaat was net voldoende om naaste concurrent Borneo FC af te troeven.
Tekst: Peter Petit
Het kampioenschap van PERSIB, met naast Haye ook Eliano Reijnders en Marc Klok als Nederlandse inbreng, leidde tot een enorme feestvreugde in de straten van Bandung op het eiland Java. Het is voor het derde achtereenvolgende jaar dat PERSIP beslag legt op de titel in Indonesië. Met een eindtotaal van 79 punten eindige het team exact gelijk met naaste concurrent Borneo FC, maar dankzij een beter onderlinge score nam PERSIB de trofee in ontvangst. Het was met name Haye die het kampioenschap uitbundig met de uitzinnige menigte vierde.
(Foto: Orange Pictures)













