Vrouwen Eredivisie krijgt in Azerion nieuwe naamgever

|

Azerion is de nieuwe naamgever van de Vrouwen Eredivisie. Het media- en entertainmentplatform verbindt zich voor drie seizoenen aan de hoogste vrouwenvoetbalcompetitie in Nederland. In samenwerking met Azerion wil de KNVB structureel de aandacht vergroten voor vrouwenvoetbal, met als krachtig middel Azerion’s platform dat een bereik van honderden miljoenen gebruikers kent. De ultieme inzet: volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie.

Azerion neemt het stokje over van voormalig naamgevend partner Pure Energie. De ambitie om tot volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie te komen, zal ongetwijfeld de wenkbrauwen doen fronsen. En dat gebeurt wel vaker binnen het vrouwenvoetbal. Mede door de steun van ING en voormalig naamgevend partner Pure Energie zijn er de afgelopen jaren grote stappen gezet in het verder professionaliseren van de competitie.

Gezinsuitje

Het is nu belangrijk dat de aandacht voor het hoogste podium van het Nederlandse clubvoetbal voor vrouwen nog meer gaat toenemen. De lat ligt hoog, omdat de mogelijkheden er liggen. Het vrouwenvoetbal trekt een andere doelgroep aan, vergeleken met het mannenvoetbal. Het heeft zich bewezen als familiesport en is daardoor uitstekend gepositioneerd om deze ambitie waar te maken. Vrouwenvoetbal moet wekelijks het ideale gezinsuitje worden in iedere regio, waar iedereen welkom is en erbij hoort.

De nieuwe naamgevend partner Azerion is geen onbekende op dit terrein. Het media- en entertainmentplatform weet wat het is om miljoenen mensen wereldwijd te bereiken en verbinden. ,,Dat is dan ook een belangrijk onderdeel van de samenwerking”, aldus Kirsten van de Ven, manager vrouwenvoetbal bij de KNVB. ,,De afgelopen jaren heeft het vrouwenvoetbal grote stappen voorwaarts gemaakt. De kennis en ervaring van Azerion kan ons enorm helpen om de aandacht voor het vrouwenvoetbal in Nederland nog verder te vergroten.”

(Bron & foto’s: KNVB Media)

Lees verder