Scheveningen was al enige tijd bezig met het verduurzamen. De stijging van de energieprijzen heeft ervoor gezorgd dat er een versnelling is ingezet. Mede hierdoor heeft de club zich aangesloten aan het landelijke duurzame sportnetwerk Green Boarding Network.
Voorzitter Ron Kleijn zegt trots: ,,Wij zijn de eerste club die zich heeft verbonden aan het duurzame sportnetwerk door het laten plaatsen van het Green Score Board op ons hoofdveld. Bedrijven kunnen op het Green Score Board onze zichtbare duurzame en maatschappelijke partner worden. Met de inkomsten van deze partners gaan we de club verder verduurzamen.”
Volgende doel
Het volgende doel voor Scheveningen is om de verwarming- en warmwatervoorziening aan te pakken. De inkomsten uit het Green Score Board worden hier direct voor ingezet. Het Green Boarding Network (GBN) heeft als missie om sport betaalbaar en toegankelijk te houden voor iedereen door sportclubs te helpen versneld te verduurzamen. GBN heeft de ambitie om, met behulp van het bedrijfsleven, de grootste sponsor te worden van de amateursport.
Hoe?
Door het, zonder vooraf investering van de clubs, plaatsen van de innovatieve en gepatenteerde Green Boardings en Green Score Boards. Waarmee enerzijds een gezondere omgeving wordt gecreëerd om in te leven en te sporten en anderzijds een netwerk wordt gebouwd waardoor bedrijven, organisaties en merken gecentraliseerd toegang krijgen tot de amateursportvelden
Het Green Boarding Network is een businessmodel zonder investering voor amateursportclubs. Het levert de club een nieuwe geldstroom op dat ingezet wordt voor de financiering van duurzame projecten. Zo kan de club versneld de energierekening omlaag brengen en de sport toegankelijk houden.
Inmiddels zijn onder meer bedrijven zoals Jumbo, Pirelli, Unibet, VDL, KPN, Hello Fresh, Opcharge, WVE Nijmegen en meerdere MKB-organisaties partner geworden.
Samengevat:
1. Met het Green Score Board realiseert de club budget om versneld te verduurzamen;
2. Naast eigen additionele inkomsten ontvangt de club ook inkomsten vanuit het landelijke netwerk;
3. Zo realiseert de club een nieuwe inkomstenstroom om te verduurzamen, waardoor de energierekening omlaag kan en er meer geld over blijft voor de sport;
4. Hiermee blijft de sport toegankelijk en betaalbaar;
5. Bedrijven verbinden zich met grote maatschappelijk impact aan de club.